ADVERT

Email marketing za E-commerce

Jedan od najvažnijih aspekata pokretanja E-prodavnice jeste i vaša sposobnost prikupljanja podataka o potrošačima koji su zainteresovani za vaše proizvode.

To su podaci koje niko drugi nema osim vas. To je vaša mašina kojim gradite vrednost i unapređujete odnose sa vašim kupcima.

Strategije koje koristite u svom pristupu E-mail marketingu su izuzetno važne, kao što je važan i način na koji komunicirate sa svojim pratiocima na društvenim mrežama, način na koji komunicirate sa pozivima kupaca, odnos na forumima i slično.

Građenje odnosa. Deljenje informacija. Pružate dodatne mogućnosti i prednosti tako da onaj ko nije na toj listi za to ni ne može da zna.

U redovima ispod ukazaćemo na nekoliko najefikasnijih strategija za E-mail marketing kada je u pitanju E-commerce.

Abandon Cart E-mail strategija

 
Abandoned Cart E-mejlovi su od izuzetnog značaja. Odnose se na nove i postojeće potrošače koji su se ulogovali na vaš sajt, dodali proizvode u korpu i zatim napustili sajt, dakle nisu izvršili kupovinu.

Ovi mejlovi mogu povratiti oko 15% već izgubljenih prihoda. U pojedinim slučajevima, implementacija E-mejlova koji se zasnivaju na napuštenim korpama za kupovinu, dolazilo je i do 50% rasta online prihoda. Samo zahvaljujući ovoj taktici.

Prema istraživanjima, ovaj tip e-mejlova ima najveću stopu konverzije (2.63%), višu u odnosu na bilo koji drugi tip E-commerce E-mejlova.

Abandoned Cart E-mejlovi imaju najveću stopu konverzije

UpSell i CrossSell E-mejlovi

 

Ovi E-mejlovi šalju se korisnicima koji su već kupili neki proizvod.

Cilj je da im se prodaju dodatni proizvodi.

Ovaj tip E-mejlova ima prosećnu stopu konverzije 0.55%.

Postoji više načina da se sprovede ova strategija:

  • Follow Up za bilo koji proizvod. Nakon što kupac poruči određeni proizvod šalje se Follow Up E-mail. Ovaj E-mail obično sadrži slične proizvode ili proizvode koji se često kupuju zajedno sa kupljenim proizvodom. Amazon.com ima tu opciju poznatu kao “Frequently Bought Together”.
  • Follow Up za kategoriju. U pitanju je promocija sličnih proizvoda kada se kupuje iz specifične kategorije. Na primer, ako neko kupi određeni proizvod iz kategorije “pokloni za očeve”, šalje se follow up sa proizvodima iz kategorije “proizvodi za mame”.
  • Follow Up za račun. E-mejlovi u kojima se šalju računi za izvršene kupovine imaju najveću stopu otvaranja. Preko 70% ovih mejlova potrošači otvore. Kada ovo imamo u vidu, iskoristite račune da dodatno rade za vas. Uključite akcijske ponude i popuste za preporuku prijateljima. Zatražite recenziju za svoje proizvode i usluge.

Promotivni E-mejlovi

 

Promotivni E-mejlovi se mogu višestruko koristiti.

Možete imati akciju na celom sajtu i o toj informaciji morate obavestiti svoju listu.

Možda ste izbacili novu liniju proizvoda i želite da vašoj E-mail listi date prednostu u kupovini u odnosu na ostale kupce ili na primer promovišete određene stimulativne pakete tokom praznika i slično…

Stope konverzije za ovaj tip E-mejlova variraju. Najvišu stopu ima varijanta sniženja cene sa procentom od 1.04%. Rasprodaja zaliha je na drugom mestu sa 0.55% a novi proizvodi su na trećem mestu sa 0.39% ali sa odličnom stopom klikabilnosti od 8.23%.

Svakako, za koji god tip da se odlučite, vodite računa da se obraćate direktno svojoj publici.

Još bolje je da segmentirate ovu publiku.

Na primer, mnogi brendovi segmentiraju svoju bazu potrošača na sledeći način:

a) Po najvišoj vrednosti kupovine

b) Akcijski potrošači

c) Neakcijski potrošači

Lojalnost potrošača i Remarketing E-mejlovi

 

Ovaj tip E-mejlova se svodi na izgradnju odnosa između vas i potrošača. Oni se fokusiraju na snažniju vezu sa potrošačem i pokušaj vraćanja potrošača na ponovnu kupovinu u specifičnom vremenskom segmentu u kome nisu kupovali.

Evo nekoliko tipova ovih E-mejlova:

  1. Životni događaji. U zavisnosti od kategorije, možete sakupljati dodatne informacije od vaših mušterija koji će pomoći u razvoju snažnije povezanosti u budućnosti. Na primer, rođendanski E-mejlovi mogu uključivati značajan popust u mesecu kada je potrošaču rođendan.
  2. Emocionalno trigerovani E-mejlovi. Sigurno ste viđali ovakve primere. U subject-u obično piše: “Nedostajete nam!”. Uglavnom idu nakon izvesnog vremena kada korisnik nije dugo kupovao. Sadrže mogućnost odjavljivanja sa liste ili “Disount code” u slučaju da potrošač želi ponovo da se aktivira.
  3. Dopunski mejlovi. Ukoliko prodajete nešto što ima određen rok trajanja – od sijalice do filtera za vodu – možete poslati E-mail za dopunu potrošene robe, kako biste pokrenuli ponovno naručivanje.

 

E-mail marketing je istovremeno i umetnost i nauka.

Možete analizirati metrike, A/B testove ali svaki novi test će zavisiti pre svega od dobrog copywritinga  i psiholoških okidača za povećanje performans pokazatelja.

Kada koristite E-mail marketing, ne postoji jedinstven metod koji će raditi isto za svaki brend.

U svakom slučaju, kompleksnu oblast kao što je E-mail marketing, najbolje je poveriti profesionalcima koji su specijalizovani za ovu oblast i imaju iskustva u raznim etapama sprovođenja ove strategije.

Svakako, prvi korak je razgovor i upoznavanje sa specifičnostima svakog klijenta, te je naš savet da nas kontaktirate kako bismo zajednički došli do najoptimalnijeg rešenja

Podeli tekst
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Potrebna vam je marketing strategija koja će unaprediti vašu prodaju?