ADVERT

Email marketing za hotele

COVID-19 je poremetio život na celoj planeti a o uticaju na turistički sektor dovoljno govore analize Svetske Turističke Organizacije. Hotelijerstvo je jedno od najteže pogođenih delatnosti. Email marketing za hotele nikada nije bio lak, ali COVID-19 ga je učinio još težim.

Iako su profitne marže i ranije bile niske, pad zauzeća i sve manji prihodi usled pandemije, učinili su ih još nižim. Prostora za greške jednostavno nema i nema više budžeta koji može da se troši na reklamne kampanje koje ne daju optimalne rezultate. U ovakvoj situaciji, čini se da je jedini spas za život hotelske industrije marketing putem email kampanja. Puno hotela, bukvalno spava na zlatu a da nije ni svesno blaga koje poseduje. Naravno, u pitanju su podaci o svojim klijentima, koji su pristupačniji u odnosu na sve druge delatnosti, zbog same prirode posla i mogućeg prisnog odnosa sa klijentima.

Zašto hoteli ne smeju da ignorišu Email marketing?

 

Email marketing ima najveću stopu ROI, tj. povrat na investiciju, kada su hoteli u pitanju. Na svaki uloženi dolar u Email marketing, hoteli u proseku imaju zaradu od 44$. To je ROI stopa od 4400%! Takav procenat je nezabeležen u bilo kom drugom marketing kanalu.

Email marketing vam omogućava da personalizujete kampanje skroz do ličnog imena gosta. Takođe, možete da segmentirate svoju mailing listu i da svoje klijente targetirate kroz različite grupe: novi gosti, gosti koji se redovno vraćaju, članovi loyalty kluba i slično. Na taj način možete kreirati sadržaj prilagođen svakoj od definisanih grupa.

Unapredite svoju uslugu skupljajući podatke od svojih gostiju

 

Da li je gost bio zadovoljan tokom svog boravka u hotelu? Da li su zadovoljni hranom, smeštajem ili ambijentom? Email marketing vam pruža mogućnost da direktno komunicirate sa gostima i da saznate njihove utiske, šta vole, šta im se nije svidelo, što naravno za posledicu ima poboljšanje usluga samog hotela i korisničkog iskustva.

Proaktivni hotelski brendovi kupcima svojih usluga šalju različite advertajzing ponude kako bi ih držali u interakciji. Email marketing je najjeftiniji način za informisanje novih i starih gostiju o događajima, sajmovima, sportskim priredbama, koncertima, izložbama i svim ostalim dešavanjima u samom hotelu i u okruženju hotela.

Email marketingom pomažemo hotelima da stalno budu u mislima svojih gostiju. Prema istraživanju kompanije Adobe, više od polovine milenijalaca između 18 i 24 godine, proveravaju svoj email ujutru dok su još u krevetu, a 43% u razdoblju od 25 do 34 godine rade istu stvar. Ukoliko kontinurano ostajete u kontaktu sa svojim potrošačima, velika verovatnoća je da ćete im biti prvi na pameti prilikom sledećeg bukiranja hotela.

Email marketing za hotele povećava posetu sajtu

 

Ukoliko ste kao i velika većina hotela, povećanje kvalitetne posete vašem web sajtu je jedan od prioriteta. Email marketing snažno doprinosi tom cilju. Najbolji način za prenos poruke o aktuelnim promocijama na vašem sajtu je upravo putem email-a.

Potrebno vam je više rezervacija i više prihoda? Kontaktirajte nas za advertajzing strategiju za vaš hotel u skladu sa vašim specifičnostima.

Kako početi sa email strategijom za hotele?

 

Email je najefektniji kanal za domet do vaših gostiju sa personalizovanim advertajzing porukama, a ovo su 5 osnovnih koraka za kreiranje email kampanja za vaš hotel:

  1. Izgradite svoju email listu

Pre nego što počnete sa email marketing kampanjom, neophodno je da imate email listu ljudi koji su se prijavili da primaju email poruke od vas. Evo kako da dođete do toga:

  • Iskoristite mejlove koje već imate. Proverite vaš softver za rezervacije, knjige gostiju ili neke druge izvore pomoću kojih inače skupljate osnovne informacije o svojim gostima.
  • Nemojte slati emailove ljudima koji se nisu izjasnili da primaju email poruke od vas. Na taj način možete doći pod udar GDPR regulative ili neke druge vrste kršenja privatnosti. Dakle, samo gosti koji su dobrovoljno ostavili svoj email, mogu ući u emailing listu koja će se dalje obrađivati kroz kampanje.
  • Iznenađujuće je koliko hotelskih sajtova nemaju opciju za registrovanje ili bilo kakav CTA kojima će motivisati posetioce sajta da ostave svoj email. Postoje razna softverska rešenja koja posao integracije u sajt značajno olakšavaju.
  • Potrudite se da ponudite određeni upgrade za posetioce i vašeg sajta i hotela (posebno značajno za walk in-ove). Ove pogodnosti se mogu realizovati kroz rani check in, ekskluzivne akcije i popuste, razne vrste upgrade-ova i vaučera…IHG Group, na primer, nudi značajne pogodnosti za svakog ko se učlani u njihov “Reward Club”.
  • Postavite formu za prijavu na istaknutom mestu na svom sajtu. To može da bude i PopUp forma ili izlazni PopUp, kada želite da zadržite posetioce na sajtu što duže.
  • Planirajte nedeljno, dvomesečno ili mesečno slanje mejlova. To može biti kombinacija opšteg newslettera i personalizovanih email kampanja.
  • 2. Segmentirajte svoju email listu

Kada je marketing u pitanju jedno rešenje nije primenjivo na sve slučajeve. Da biste maksimalno iskoristili potencijal svojih email kampanja neophodno je slanje personalizovanih poruka. Najjednostavniji način za personalizovanje poruke je da stavite ime primaoca u “subject line” ili naslov email-a. Open rate ili procenat otvaranja poruke ovim načinom se drastično povećava.

Međutim, ime je samo početak. Još bolji način za segmentiranje mailing liste je grupisanje pretplatnika po određenim sličnostima. Najbolji način da se ovo uradi je sledeći:

  • Počnite sa osnovnim demografskim podacima – godine, pol i lokacija.
  • Dalje segmentiranje nastavite u skladu sa nivoom koje su gosti dostigli u tzv. “buyer journey” ili putovanju kroz proces kupovine. Da li su u pitanju gosti koji su već imali rezervacije ili su u pitanju gosti koji tek treba da rezervišu?
  • Takođe, segmentiranje možete izvršiti i na osnovu prethosnog potrošačkog iskustva. Na primer, ako su gosti rezervisali prošle godine i proveli odmor u hotelu, dakle duži period, možete im poslati specijalnu ponudu ukoliko žele da rezervišu ponovo.
  • Dalju segmentaciju možete izvršiti na osnovu tipa sobe koju su prethodno rezervisali, količini novca koju su potrošili ili pak kroz usluge koje su koristili.

U svakom slučaju, čak i osnovna segmentacija je bolje od nikakve segmentacije. Sasvim sigurno bolje rezultate ćete iskusiti samo ukoliko mejling listu segmentirate kroz godine, pol i lokaciju.

          3. Email kao najbolji Lead Generation alat

 

Ukoliko imate nameru da email strategiju inkoorporirate u svoje poslovanje zarad ostvarivanja dugoročnih rezultata, neophodno je da se ozbiljno povežete sa svojom publikom. To je momenat kada dolazimo do sekvenciranja email kampanja, a sada ćemo ukratko objasniti i šta to znači. Sekvenciranje kampanja podrazumeva programiranje niza mejlova koji se ponašaju po određenim unapred zacrtanim obrascima po prinicipu “ako ovo, onda to”. Broj emailova zavisi od same prirode kampanje i strategije. Minumum mejlova u seriji je 3 a često i više.

Neophodno je pažljivo osmisliti inicijalni mejl koju će promovisati komunikaciju, a zatim kroz “follow up”-ove detaljnije razrađivati samu strategiju.

Slanje samo jednog email-a retko kad je dovoljno. Kada primilac prihvati komunikaciju i aktivno se uključi u razmenu mejlova ili preduzme neku drugu akciju, može se reći da kampanja daje svoje prve konkretne rezultate.

Ukoliko vam je potrebna pomoć za pravilno sekvenciranje email personalizovanih kampanja, slobodno nas kontaktirajte za profesionalno upravljanje ovakvom vrstom kampanja.

           4. Najbolje prakse u email marketingu

 

U nastavku ćemo vam dati prikaz neke od najboljih praksi prilikom menadžmenta email kampanja, koju su se dokazale u praksi i važe univerzalno, ne samo za hotelijerstvo, ali naročito u hotelijerstvu.

  • Stopa otvaranja mejlova ili “open rate” u najvećoj meri zavisi od naslova mejla tj. od “subject line”-a. Ovo je najbitniji deo email-a jer direktno utiče na čitanje poruke, pa je potrebno posebnu pažnju obratiti na naslov. Neophodno je da bude primamljiv i intrigantan a u isto vreme relevantan.
  • Naslovi email poruke koji ostvaruju najbolje rezultate imaju manje od 50 karaktera – oko 30 je idealno.
  • Nikako ne komplikovati Subject Line.
  • A/B testiranje. Ukoliko postoji mogućnost za ovakvom vrstom testiranja, svakako je treba primeniti.
  • Tajming slanja mejlova je takođe od izuzetnog značaja. Ne postiže se isti efekat ako se poruka pošalje u prvih 24 časa od registracije u odnosu na poruku koja se pošalje nekoliko nedelja nakon registracije.
           5. Monitoring i analitika svake kampanje

 

Kao i u ostalim oblastima digitalnog marketinga, analiza, praćenje i kontrola ostvarenih rezultata je od ultimativnog značaja. Opet, da bismo znali šta treba da pratimo, neophodno je definisati ključne performans indikatore:

  1. Open Rate – Ova metrika pokazuje koliki broj ljudi je otvorilo mejl. U proseku, kada se uradi dobra priprema, minimalan broj otvorenih mejlova je iznad 30%.
  2. Click Through rate – Ovaj parametar nas upućuje na broj ljudi koji su kliknuli na neki od linkova iz našeg mejla. Svaka email kampanja treba da bude setovana tako da ima konkretan cilj, do koga se dolazi putem prehodno definisanih CTA – Call to Action.
  3. Stopa konverzije – Ovo pokazuje broj ljudi koji su ispunilii određeni cilj koji smo od njih očekivali. Svaki put kad ostvare nešto što smo zacrtali, možemo reći da je publika konvetovala. Da bismo ovo mogli pravilno da merimo, neophodno je podesiti i parametre u Google Analytics-u.
  4. Odjavljeni sa liste. Pretplatnici će se odjavljivati sa mailing lista, sa vremena na vreme. Ili se odjavljuju zato što im sadržaj nije relevantan ili slučajno. Svakako broj odjavljenih treba svesti na najmanju moguću meru.
  5. Spam. Većina ljudi neće prijavljivati spam, osim u slučaju nerelevatnog sadržaja ili preteranog prodajnog aspekta u svakom mejlu.

Obratite pažnju na Covid 19 aspekte u svakom mejlu

 

Od početka pandemije došlo je do strmoglavog pada zazuzeća u svim hotelima širom sveta. Moguće je da će proći još meseci pa čak i godine, dok se ljudi ne budu ponovo osetili bezbednim da gostuju u vašem hotelu. Zato je od izuzetne važnosti da u svojim mejlovima komunicirate sadržaj vezan za bezbednost vaših gostiju kako bi se oni osećali sgurno i relaksirano.

Kontaktirajte ADvert ukoliko smatrate da personalizovane email kampanje mogu postati deo vaše ukupne marketing strategije!

 

Podeli tekst
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Potrebna vam je marketing strategija koja će unaprediti vašu prodaju?