ADVERT

Zašto ne biste trebali da kupujete Email liste?

Bez obzira da li pokrećete novi posao, pokušavate da optimizujete funnel ili jednostavno želite da pospešite prodaju, brzo su vam potrebni potencijalni klijenti!

Kupovina postojeće Email liste, činila se oduvek primaljivom opcijom za rešenje tekućih problema.

A kako i ne bi bilo primamljivo. Dobijanje velike baze Email-ova, bez ulaganja ozbiljnijeg truda, zvuči previše dobro da bi bilo istinito.

Kupovina Email lista i marketiranje ljudi koji uopšte nisu zainteresovani za vaše proizvode ili usluge nikada nije dobra ideja. Još gore je ako to radite masovnim slanjem Email-ova, jer to može trajno da ošteti vaše poslovanje.

U ovom tekstu ćemo objasniti zašto je kupovina Email lista loša ideja i kako to može naškodi vašem poslovanju.

Naravno, nećemo vas ostaviti samo na tome, nego ćemo i podeliti načine na koje možete povećati vašu pravu Email listu.

Kako funkcioniše kupovina Email lista?

 

Da biste razumeli zašto je marketing zasnovan na kupljenim listama loša ideja, prvo morate razumeti kako funkcioniše kupovina lista i kako je generalno u suprotnosti sa principima Email marketinga.

Ljudi kupuju ove liste od tzv. dilera za Email liste, koji iznose razne tvrdnje o svojim listama. Neki tvrde da su Email-ovi za konkretne niše, neki da imaju visok stepen otvaranja itd, ali je sve to teško utvrditi.

Prodavci koji prodaju ovakve liste do njih dolaze na različite načine:

  • Kupuju ih od ljudi koji su sami kreirali svoje liste
  • Prikupljaju ih koristeći PPC i druge metode generisanja potencijalnih kupaca
  • Koriste botove za “skrepovanje” mejlova sa raznih sajtova, foruma i slično
  • Koriste lažna takmičenja i nagrade, kako bi ljudima uzimali mejlove (vidjali ste takve banere na internetu – Upravo si osvojio nagradu i slično…)
  • Uzimaju mejlove od učesnika na sajmovima i konferencijama i slično

Neki od ovih metoda su legitimni, međutim ono što im svima fali je to što niko od ljudi sa ovih lista nije pokazao interesovanje za vaše proizvode ili usluge niti vam je dao dozvolu da im šaljete Email-ove.

Zašto su ovakve liste u sukobu sa principima Email marketinga

 

Centralno načelo koje upravlja uspešnim Email marketingom je koncept koji Seth Godin naziva „Odobreni marketing“.

Odobreni Marketing se dešava kada vam neko da dozvolu da mu šaljete marketinške poruke u zamenu za nešto što ga zanima.

Marketing bez odobrenja bi bio sličan sastanku na slepo. Zamislite da vam se sviđa neko ko ni ne zna da postojite. Dobijate njihov broj od nekog drugog (koji im čak ni ne kaže da ćete zvati), a zatim počinjete da im šaljete poruke sa pitanjem da li će izaći sa vama. Velika verovatnoća je da će se ta osoba uplašiti i isključiti iz dalje komunikacije.

Osnovna pretpostavka uspešnog odobrenog marketinga je da ulazite u odnos sa svojim pretplatnicima na osnovu obostrane vrednosti. Daju vam dozvolu da im šaljete marketinške poruke i sadržaj u zamenu za vrednost koju dobijaju od vašeg sadržaja.

Kroz ovaj proces, razvijate jači odnos sa svakim pretplatnikom i negujete ih do tačke u kojoj su spremni da kupe vaš proizvod ili uslugu.

Još razloga zbog kojih nikada ne bi trebalo da kupujete Email liste

 

Ukoliko vam prethodni razlozi nisu dovoljni da odustanete od ovakve vrste rizične kupovine, možda će sledeći razlozi biti odlučujući:

Ovakvo ponašanje može vas dovesti u pravnu opasnost, zbog postojanja nekoliko zakona.

Prvi od ovih vrsta zakona usvojen je u SAD 2003. – Zakon o kontrolisanju napada na nenaručenu pornografiju i marketing (CAN-SPAM) postavlja pravila i zahteve za komercijalne marketinške poruke i propisuje oštre kazne za svako kršenje.

CAN-SPAM zabranjuje slanje masovnih neželjenih e-poruka. Prema Zakonu o CAN-SPAM-u, „Svaki e-mail koji krši zakon podleže kaznama do 43.280 dolara, a više od jedne osobe može biti smatrano odgovornim za kršenje zakona.“

Opšta uredba EU o zaštiti podataka (GDPR) stupila je na snagu u maju 2018. To je jedan od najstrožih zakona te vrste. Zabranjuje slanje Email-ova svima koji nisu izričito pristali na primanje e-pošte. Toliko je strogo da ne možete čak ni da koristite unapred označena polja za saglasnost u obrascima za registraciju putem Email-a.

Čak i ako uspete da izbegnete ove pravne probleme, marketing zasnovan na masovnom slanju kupljenih Email-ova, može imati dugoročnije neželjene efekte na vaše poslovanje.

Oštetićete svoj brend

 

Prosečna stopa odgovora za marketing na kupljenu Email listu je 1%. Možda mislite da je vredno toga ako dobijete dovoljno veliku listu.

Ali ne biste trebalo da budete toliko zabrinuti za skromnih 1% ljudi koji odgovaraju na vaš E-mail koliko za ostalih 99% koji ne odgovaraju.

Većina ljudi koji nisu odgovorili jednostavno nisu imali potrebu ili interesovanje za ono što prodajete.

Ali je verovatno da su neki od njih to uradili. Problem je u tome što oni ne znaju ko ste i ne veruju vam. I poslali ste im neželjenu e-poštu i narušili njihovu privatnost.

Da ste ih prvo ubedili da se pridruže vašoj E-mail listi, a zatim ih negovali, možda biste ih ubedili da kupe vaš proizvod.

Ali sada vas vide kao spamera. Upropastili ste svaku šansu da ih pretvorite u kupce u budućnosti. Ukaljali ste svoj brend.

Ok, sada kada imamo ove informacije, šta je potrebno uraditi da vas ljudi ne bi doživljavali kao spamera?

Pametni načini da brzo povećate Email listu

 

Iako živimo u vremenima gde je sve toliko ubrzano da zadovoljavanje potreba mora da bude sada i odmah, imajte u vidu da, na žalost, uspešan Email marketing uvek zahteva vreme i trud.

1. GIVEAWAY

Giveaway ili nagradna igra je takmičenje u kojem takmičari moraju da vam daju svoju Email adresu i da podele takmičenje kako bi stekli uslov da učestvuju i pobede.

To je odličan način za prikupljanje Email-ova jer ljudi vole besplatne stvari (posebno ako su vredne) i ima viralnu komponentu koja povećava njegov domet.

Nagrada mora biti dovoljno vredna da ubedi ljude da vam daju svoju Email adresu i podele takmičenje sa svojim prijateljima.

Takođe, nagrada mora biti relevantna vašoj ciljnoj grupi. Ne možete deliti XBOX i promovisati određeni softver ili alat, jer će se uglavnom prijavljivati deca koja sigurno neće kasnije kupiti vaš softver.

Da biste sproveli Giveaway možete koristiti online alate da biste kreirali takmičenje, postavili uslove i na kraju izvukli dobitnike.

2. Nadogradnja sadržaja

Nadogradnja sadržaja podrazumeva određeni Lead Magnet u okviru postojećeg bloga na vašem sajtu, gde čitaoci moraju da ostave svoju Email adresu kako bi došli do dodatnog sadržaja uz postojeći tekst.

Nadogradnja sadržaja ima dva preduslova:

  • Mora biti relevantan za članak uz koji ga prilažete.
  • Mora pomoći čitaocima da ono što su upravo naučili primene u praksi.

Dakle, ukoliko imate tekst koji u svom fokusu ima kreiranje content strategije, možete priložiti nadogradnju sadržaja kroz unapred formirani kalendar bloga koji čitaoci mogu da koriste kako bi kreirali svoju strategiju sadržaja.

Nadogradnje sadržaja funkcionišu bolje od “lead magneta” jer su relevantnije za ono što čitaoca u tom trenutku zanima.

Da biste počeli da pravite nadogradnje sadržaja, prvo identifikujte svoje najpopularnije postove na blogu. Zatim razmislite i kreirajte komplementaran sadržaj koji možete da mu priložite.

3. Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads je odličan način da brzo proširite svoju Email listu.

Ovaj vid oglašavanja možete koristiti za promociju svog Giveaway-a o kome smo pisali iznad. Ono što je prednost ovog oglašavanja je što korisnike ne morate odvoditi sa Facebook platforme da biste im uzeli Email, već se sve dešava na toj platformi.

Dva najveća razloga zašto su Facebook oglasi tako odlični za pravljenje lista su:

  1. Odlične karakteristike ciljanja
  2. Analitika Facebook oglasa

Facebook-ove funkcije ciljanja oglasa vam omogućavaju da budete suludo precizni o tome kome se vaši oglasi prikazuju.

Možete osigurati da su Email-ovi na vašoj listi hiperrelevantni tako što ćete ciljati samo ljude na vašem tržištu.

Takođe, možete ciljati ljude koji prate druga preduzeća u vašoj niši. Takođe možete ponovo da ciljate ljude koji posećuju vašu web stranicu. Možete da kreirate oglase samo za ljude koji posećuju određene stranice.

A pomoću analitike oglasa možete videti koliko su vaši oglasi efikasni. Možete da isključite neefikasne oglase i uložite više u one sa visokom konverzijom.

4. Gostovanje na tuđim blogovima

Ovo je možda i najbolji način ukoliko tek počinjete i nemate svoju publiku.

Suština je da pronađete određeni blog u niši u kojoj poslujete a koji se s druge strane dopada vašoj publici.

Smislite neke sjajne ideje za postove koje biste mogli da objavljujete na njihovom blogu.

Zatim te svoje ideje pošaljite vlasnicima bloga i ukoliko im se dopadnu, napišite sadržaj i pošaljite im tekstove besplatno.

Umesto da vam plate za vaše vreme i trud, zamolite ih da u okviru teksta dodaju jedno polje o vama kao autoru, u kome objašnjavate šta radite, kako možete da pomognete njihovim čitaocima sa linkom ka nekoj od vaših Landing stranica.

Razlog zašto gostovanje na tuđim blogovima tako dobro funkcioniše je taj što vam omogućava da doprete do publike koju inače ne biste mogli da dosegnete. Takođe, blog na kojem objavljujete verovatno već ima respektabilnu listu pretplatnika kojima će poslati, između ostalog, i vaš članak. Neki od tih ljudi će se verovatno prijaviti i na vašu Email listu.

S druge strane, imajte u vidu da ako se nađete na nekom od blogova sa ozbiljnom reputacijom u vašoj niši, backlink sa takvih sajtova će vam popraviti i pozicioniranost u pretraživačima, za ciljane ključne reči. To će vam u nastupajućem periodu obezbediti kontinuirani flow novih pretplatnika.

Napravite svoju Email listu na pravi način!

 

Eto, pokušali smo da vam objasnimo zašto nije dobra investicija kupovina Email listi. Ako želite stabilne i opipljive rezultate, predlažemo vam da koristite gore navedene metode za izgradnju vaših Email lista. To je jedini pravi put i to je vaše vlasništvo koje nema niko drugi na internetu.

Naravno, ukoliko nemate vremena ili ljude koji bi se bavili ovim poslom u vašem preduzeću, uvek nas možete kontaktirati za ovakve vrste usluga.

 

 

Podeli tekst
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Potrebna vam je marketing strategija koja će unaprediti vašu prodaju?