ADVERT

Zbog čega je bitno da sajt bude responsive?

Responsive dizajn rešava mnogo probelme vezane za sajt. Učiniće ga “mobile friendly”, poboljšaće izgled na različitim ekranima, malim i velikim, povećaće vreme koje posetioci provode na sajtu, a poseban plus je pobboljšanje rangiranja na pretraživačima.

Šta je zapravo responzivni dizajn?

Najprostije rečeno, to je način na koji formiramo sajt, tako da on automatski prilagođava svoj sadržaj i elemente tako da oni budu usklađeni sa veličinom ekrana na kome se gleda. Ovakav dizajn ne dozvoljava da slike budu veće od širine ekrana i omogućava da posetioci sajta čitaju sadržaj koji je usklađen sa veličinom ekrana. Krajnji cilj responsive dizajna je izbegavanje nepotrebnog zumiranja, uvećanja, skrolovanja koji se dešavaju kad sajt nije optimizovan za različite uređaje. Često je veoma teško upravljati ovakvim sajtovima, a najgori mogući scenario je gubitak potencijalnih klijenata koji frustrirani napuštaju sajt, jer nisu mogli da se snađu. Loše korisničko iskustvo je najopipljiviji osećaj kod neresponzivnih sajtova.

Responsive web dizajn menja prethodni sistem dizajn web sajtova, gde su se pravili različiti sajtovi za različite uredjaje. Sada, umesto toga, pravi se jedan sajt, koji se zatim prilagođava ekranima na kojima se sajt posmatra.

responsive dizajn

 

Zašto biste trebali da investirate u responzivni web sajt?

Prvenstveno zbog toga što živimo u “multiscreen” i “multiplatform” svetu. Zbog toga, od izuzetnog značaja je da vaš sajt bude vidljiv na što je moguće više uređaja i platformi, jer nikad se ne zna ko šta koristi, gledajući vaš sajt. Statistika sugeriše da je bitno da sajt ima jednak kvalitet i na desktop računarima i na smartphone prikazima, jer već sada, mobilni posetioci prevazilaze desktop posetioce, i taj trend će se povećavati u budućnosti u korist mobilnih telefona. Takođe, još 2015. godine Google je saopštio da će mobilna prilagođenost biti jedan od važnih faktora u rangiranju rezultata. To praktično znači da sajtovi koji nisu “mobile-friendly” će izgubiti u pogledu rangiranja jer ne obezbeđuju dobro korisničko iskustvo mobilnim korisnicima.

Prednosti investiranja u responzivni web sajt mogli bismo da sumiramo kroz sledeće:

  • Isplativost
  • Fleksibilnost
  • Poboljšanje korisničkog iskustva
  • Dobit u optimizaciji pretraživača
  • Lakoća upravljanja

Isplativost

Održavanje različitih sajtova, jedan za desktop a drugi za mobilni, podiže troškove za menadžment. Koristeći responsive dizajn, sačuvaćete novac koji biste plaćali za mobilni sajt. Sada ćete imati jednu investiciju u jedan sajt koji će odgovarati svim uređajima i ekranima.

Fleksibilnost

Kada imatte jedan sajt, sa responsivi dizajnom, lakoća upravljanja je evidentna. Ne morate više da razmišljate o dva sajta koja treba administrirati. Jednostavnim ulaskom u admin panel, bitne i jednostavne informacije su lako izmenljive, čime dobijate puno u fleksibilnosti rada i u vremenu.

Poboljšanje korisničkog iskustva

Korisničko iskustvo je od suštinskog značaja za uspešnost websajta. Svako želi da se ljudima svidi websajt i da mu se rado vraćaju. Ukoliko neko poseti vaš websajt, a slike se veoma dugo učitavaju niti su u propisanoj rezoluciji, lako se može desiti da korisnik stekne utisak da je vaša kompanija neprofesionalna. Niko ne želi da se upušta u posao sa nekim ko je neprofesionalan u bilo kom pogledu. Međutim, responzivni dizajn websajta, koji nudi mnogo bolje korisničko iskustvo, pomoći će potencijalni prospektima da vam daju šansu. Zumiranje i skrolovanje će biti eliminisano, sadržaj će biti brže učitan, i ukupan utisak koji će posetioci imati će biti mnogo pozitivniji.

Optimizacija pretraživača

Optimizacija pretraživača ili SEO je strategija koju mnoge kompanije koriste kako bi bili vidljivi na pretraživačima, od kojih je Google najposećeniji. Što ste bliži vrhu pretrage, veća je verovatnoća da vas potencijalni klijenti pronađu. Responzivni dizajn pomaže u boljem pozicioniranju u Google pretrazi, jer kako je već navedeno, ovaj pretraživač daje prednost sajtovima koji su “mobile friendly”. U kombinaciji sa drugim SEO parametrima, responzivnost vam može dati snažan podsticaj kod optimizacije pretraživača.

Lakoća upravljanja

Mnoga preduzeća, naročito ona manja, nemaju baš puno vremena dase bave sadržajem svojih sajtova. Alternativa konstantnom angažovanju web dizajnera za svaku izmenu na sajtu, je lako korisnički interfejs admin dela sajta, koji svaku informaciju može da promeni brzo i efikasno. Sa jednim sajtom za izmenu, lakim CMS-om za administraciju, responzivnost ukida stres kad je u pitanju upravljanje web sajtom preduzeća.

 

Podeli tekst
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Potrebna vam je marketing strategija koja će unaprediti vašu prodaju?